Renovace veteránů

Renovace veteránů

Od roku 2002 byly naše služby rozšířeny o renovaci starých jízdních kol. Naší snahou je zachování plné funkčnosti a původního vzhledu jízdního kola.

Základem každého takového kola je kvalitní povrchová úprava (design). Na rámy, blatníky, ráfky používáme kvalitní akrylátové nebo práškové barvy dle přání zákazníka. Na takto nalakované komponenty se nanášejí ručně malované linky, které k těmto kolům neodmyslitelně patří.

Ostatní komponenty jako jsou brzdy, táhla, pružiny, náboje, kliky……. se chromují nebo niklují opět dle přání zákazníka. Kožená sedla a brašny na nářadí, pakliže jsou zachovány se pouze vyčistí a napustí specielní leštěnkou na kůži a vyleští. Pakliže je kůže hodně zničena a nejde opravit, umíme vyrobit nové. Rovněž veškeré kovové ornamenty a kování, které jsou na brašnách umístěny jsme schopni znovu postříbřit. Jako výplety kol používáme nerezové paprsky. Na ráfky se většinou použijí nové falcové pláště. Konce řidítek jsou opatřeny dřevěnými rukojeťmi, které bývají dosti často zničené. Pakliže jdou opravit použijí se původní. V opačném případě jsme schopni zajistit nové. U dámských kol patří jako kryt zadního kola pletená mřížka, kterou jsme schopni zajistit.

Co do funkčnosti kola veškerá středová a hlavová složení jsou rozebrána, vyčištěna, většinou vyměněna ložiska a kónusy, namazána sestavena a seřízena. Takto zrepasované jízdní kolo je plně funkční a věřte, že na takovém kole budete všude budit pozornost. Důležité jsou garanční prohlídky které poskytujeme po ujetí cca. 100, 200 a 500km. a to zdarma.

Upozorňujeme,že takto provedená renovace kola není zrovna levná záležitost. Každá renovace jízdního kola je individuální záležitost a tím se liší i cena. V případě zájmu je potřeba si s námi domluvit schůzku a kolo nám přivést na ukázku. K dispozici máme i náhradní díly na tyto kola.

Ukázky naší práce

Dámské kolo z roku 1928

po celkové repasi akrylátový lak, obě kola znovu vypletená nerezovými paprsky, nové falcové pneumatiky, veškeré komponenty znova nachromované, nové dřevěné gripy. Kožené sedlo napuštěno leštěnkou na kůži a vyleštěno.

Repase kola Edison

Kolo k nám dorazilo již nalakováno a nalinkováno. Vyměněny výplety kol a pláště. Na přání zákazníka kolo doplněno o tří rychlostní torpédo.

Kolo Stadion

po celkové renovaci, 30-tá léta minulého století.

Celková polorenovace kola Stadion

50-tá léta.

Celková renovace předválečného kola Stadion.

Pánské kolo s dvourychlostním torpédem

po částečné repasi. Na kole ponechán původní zachovalý lak. Nové nerezové výplety obou kol, některé komponenty znovu nachromovány. Nové dřevěné gripy. Kožené sedlo napuštěno leštěnkou na kůži a vyleštěno.

Renovace pánského kola zn. PRIM.

Renovace lehokola domácí výroby z roku 1945

veškeré komponenty znova nachromovány, na rám, ráfky a blatníky použita červená barva (typ předválečná JAWA). Použity nerezové paprsky a nové 14″ pláště.sedačka potažena kůží. Jako zajímavost uvádíme odpružení obou kol.

Renovace dámského kola ŠUMAVA z roku 1930

Renovace dámského kola zn. STADION

Celková renovace kola Arsenal

Foto před a po. Byla nutná výměna středového složení které někdo „upravil“

Renovace pánského kola zn.YWES

pro zajímavost uvádíme, že se jedná o poštácké kolo s přední odpruženou vidlicí

ELSWICK

kompletní renovace anglického kola ELSWICK s třírychlostním torpédem. V levé části torpéda je umístěno dynamo. Nápisy na rámu jsou ruční práce.

Renovace kola TRIPOL

HERO Royal

částečná renovace kola HERO Royal indické výroby. Na kole vyměněny výplety kol, pneu.a duše. Veškeré chromové komponenty pouze vyleštěny železnou vatou – ponechána částečná koroze. Za zmínku stojí pákové brzdové ústrojí. Jako zajímavost uvádíme rok výroby kola 2005.

Silniční kolo VICTORIA

z roku 1958. Již neexistující německá firma, vyrábějící motocykly. Renovace kola proběhla podle původní předlohy. Nápis na rámu je ruční práce.

Polorenovace dámského kola Victoria 60-tá léta

Vše původní,kromě výpletu kol a plášťů.

Renovace dámského kola s částečným tuningem

Na přání zákazníka,kolo navíc vybaveno třírychlostním torpédem SHIMANO, jako paprsky kol použity černé nerezové dráty

Kompletní renovace pánského kola

Foto před renovací, druhé foto, výsledek naší práce.

Celková renovace pánského sportovního kola Tudor

Foto před a po renovaci

Polorenovace pánského kola Iris.

Vše pouze vyčištěno a vycíděno a zrepasováno. Vyměněny výplety kol a použity nové falcové pláště a duše. Kolo původně přetřeno stříbřenkou.

Polorenovace kola Iris 30-tá léta

Na tomto kole je vše původní, dokonce se povedl zachovat i původní výplet kol. Kolo celé rozebráno, vyčištěno, zrepasovány středy, světlo plně funkční.

Celková renovace dětského kola Pionýr 18"

Foto před a po renovaci

Částečná renovace pánského kola Roadster

Částečná renovace dámského kola ČZ

Celková renovace kola Eska 30-tá léta

Nový lak a nové chromování, ručně nanášené linky.

Celková polorenovace kola Eska 40-tá léta

Kolo komplet rozebráno, vyčištění a složeno. Použity nové pláště, duše a výplaty kol.

Částečná renovace kol ESKA Junior

Vše v původním stavu

Částečná renovace kol ESKA Sport

Vše v původním stavu

Částečná renovace kola Stadion

Rám, vidlice, ráfky, blatníky a řídítka pouze otryskáno vodním paprskem, chemicky ošetřeno proti korozi a nalakováno bezbarvým lakem. Ostatní komponenty pouze vyčištěny a vyleštěny. Na kole použity nové duše, falcové pláště a pozinkované výplety kol. Vše samozřejmě zrepasováno a zprovozněno.

Celková renovace kolo Helvetia

Celková renovace pánského kola Mignon

30-tá léta.

Renovace kola ČZ

30-tá léta.

Renovace pánského sedla zn. ČZ

30-tá léta. Pružiny nově nachromovány, kůže vyleštěna.

Celková renovace dámského kola Ahoj

Celková renovace pánského jízdního kola TATRA

Celková renovace kola Zbrojovka.

Polorenovace kola ČZ Zbrojovka

Vše pouze vyčištěno a zrepasováno. Lak i chrom původní. Kolo plně pojízdné.

Renovace kola PREMIER

Zrenovováno dle původního stavu

Celková renovace pánského jízdního kola Blesk

Celková renovace pánského jízdního kola Blesk

Repase kola ESKA

Na kole vše pouze vyčištěno a zrepasováno. Vyměněny pouze ložiska s kónusy, pláště a pedály. Vyměněny výplety obou kol.

Celková renovace pánského kola Stadion

Kompletní renovace dámského kola OGAR

Částečná renovace dámského kola Diamant

Kolo zrepasováno, vše původní

Renovace pánského kola Ahoj

Částečná renovace pánského kola Ahoj

Celková polorenovace kola Ahoj

vše v původním stavu. Vyměněny pouze falcové pláště a duše a výplety kol. Řídítka osazena novými dřevěnými rukojeťmi.

Repase a zprovoznění kola Winner

kolo původně ze Švédska, cca. 80-tá léta.

Částečná renovace pánského kola Ideal

Celková polorenovace kola Iris

Kolo komplet zrepasováno a vyčištěno. Vše původní stav

Celková renovace kola Helix

Celková renovace kola

30-tá léta

Polorenovace meziválečného německého kola Wanderer

Kolo v původním stavu, komplet rozebráno a zrepasováno.Kolo komplet zrepasováno a vyčištěno. Vše původní stav

Renovace jízdního kola Junior

Celková renovace kola Eska 30-tá léta

Komplet nový akrylátový lak, nové chromy, ručně malované linky. Nové nerezové výplety kol a obutí.

Polorenovace dámského kola ESKA meziválečné provenience

Kolo komplet nalakováno akrylátovou černou barvou. Komponenty pouze vyčištěny a naleštěny.Kolo v původním stavu, komplet rozebráno a zrepasováno.

Celková polorenovace kola Eska 60-tá léta

Vše původní a skvěle zachovalé

Polorenovace kola Eska Sport

vše v původním stavu, rok 1962

Celková polorenovace kola Eska Premiér

90-tá léta. Na kole vyměněny ráfky za dvoustěnné, vyměněn výplet kol za nerezový,kolo doplněno o kožené doplňky Kolos. Vše vyleštěno a zrepasováno.

Celková renovace kola ESKA skládačky

Celková renovace skládacího kola Eska 70-tá léta

nové laky a chrom,vyměněny výplety kol za nerezové, nové pláště, doplněno o novou původní kapsičku na nářadí i s originálním nářadím.

Celková polorenovace skládacího kola Eska rok 1975

Veškeré komponenty originál. Vyměněny pouze výplety kol, pláště a bovdeny. Na přání zákazníka kolo dovybaveno přehazovačkou a tříkolečkem

Částečná renovace skládacího kola ESKA

Tento model kola byl vyroben v roce 1975 k 95.výročí založení kolařského průmyslu v Chebu. Na kole je původní lak i komponenty vše bylo pouze zkontrolováno vyčištěno a promazáno

Celková renovace ESKA skládačky

Kolo na přání zákazníka doplněno o třírychlostní pastorek zn.Favorit,páčka řazení umístěna na řidítka. Sedlo a griphy koženkové.

Celková polorenovace skládacího kola Eska

veškeré komponenty mimořádně zachovány. Vše zrepasováno a vyleštěno, vyměněny pláště a duše

Celková renovace skládacího kola Eska 80-tá léta

Nový akrylátový lak, nové chrom, vše zrepasováno.

Celková polorenovace skládacího kola Eska 622

Částečná renovace skládacího kola ESKA

Tento model kola byl vyroben v roce 1975 k 95.výročí založení kolařského průmyslu v Chebu. Na kole je původní lak i komponenty vše bylo pouze zkontrolováno vyčištěno a promazáno

Polorenovace kola Kettler 20"

80-tá léta

Celková polorenovace kola Stramm

Polorenovace pánského kola Miele

Vše původní stav,vyměněny výplety kol a použity nové pneumatiky.

Polorenovace dámského kola JEP

40tá léta. Veškeré komponenty původní

Renovace dámského kola Eska 30-tá léta

Vše je původní, až na pláště a duše. Zajímavostí tohoto kola je, že na přání zákazníka byly komponenty pouze poniklovány.

Polorenovace dámského kola Eska Tourist z roku 1966

Veškeré komponenty původní.

Polorenovace kola Velamos de luxe 80-tá léta

vše v původním stavu, jen zrepasováno a vyčištěno.

Repase a částečná renovace kola Raleigh 80-tá léta

Na kole vyměněny železné ráfky za duralové a výplety kol.

Polorenovace silničního kola Diamant, 40-tá léta

Vyměněny výplety kol za nerezové, nové galusky Tufo, nová lanka a bovdeny. Zajímavostí je, že na některých kolech byly ještě dřevěné ráfky. Kolo samozřejmě plně funkční.

Celková renovace Favorita 50-tá léta

Bohužel ke kolu již nebyla originální přehazovačka a páčka zn. Union, jinak vše původní

Celková renovace kola Favorit

rám z roku 1956,doplněno o komponenty special,pwb a galusky 60-tá a 70-tá léta.

Polorenovace Favorita z roku 1963

na kole původní lak. Kolo bude jezdit v New Yorku, na kole vyměněny ráfky za kvalitnější a výplety kol jsou nerezové, středové složení je zapozdřené. Ostatní komponenty jsou vyleštěny a zrepasovány

Celková renovace pánského jízdního kola Favorit z roku 1963

Renovace silničního cestovního FAVORITA z roku 1963

Na kole zachován původní lak a nápisy. Veškeré komponenty jsou původní, prošly pouze kompletním vyčištěním a promazáním. Proběhla pouze výměna výpletů obou kol, lanek a bovdenů.

Polorenovace Favorit F 20 tourist

z roku 1963,vše původní a jen vyčištěno a zrepasováno.

Celková polorenovace kola Favorit, rok 1965

Kolo plně funkční. Zajímavostí je pákový přesmykač. Lak a samolepy jsou původní.

Repase Favorita z roku 1970

na kole je vše původní, vyměněna pouze všechna ložiska, kónusy, lanka, bovdeny a paprsky. Pro lepší vzhled na kole použita bílá cyklopáska.

Renovace kola Favorit 70-tá léta

Dle přání zákazníka nalakováno na žluto a doplněno červenými bovdeny a cyklopáskou

Polorenovace kola Favorit, s částečným tuningem

Vyměněny ráfky a výplety kol. Použity nové pedály a korková omotávka.

Kompletní renovace závodního kola Favorit F1

Rám Favorit F1,rok výroby 1978,komponenty 80-tá léta, Campagnollo, TTT, Shimano 600 a Dura Ace. Sedlo Rolls, galuskové ráfky Mavic, galusky Tufo.

Celková polorenovace kola Favorit rok 1978

Použity nové pozinkované výplety kol a korková omotávka. Ostatní komponenty originál.

Částečná renovace závodního kola Favorit F1 Special PWB z roku 1978

Vše zrepasováno,vyčištěno a vyleštěno. Na kole vyměněny výplety kol a použity nové galusky Tufo.

Celková renovace kola Favorit Speciál

80-tá léta

Favorit začátek 80-tých let

Proběhla celková polorenovace vše původní,kolo doplněno o korkovou omotávku. Nové výplety kol, pláště, duše, lanka a bovdeny

Celková polorenovace kola Favorit Special rok 1980, s částečným tuningem

Kolo doplněno o dvoustěnné ráfky a nerezové výplety. Vyměněno sedlo a sedlovka.

Částečná renovace silničního kola Favorit r.v.1985

Silniční kolo FAVORIT z roku 1985

po celkové repasi. Na rám použit nový modrý lak (metalíza) original Favorit. Nápisy jsou vyříznuty dle vzoru ze samolepící folie a naneseny na rám. Veškeré komponenty vyčištěny a vyleštěny železnou vatou. Použity nové výplety kol (nerez) a nové pneu o rozměrech 630-32. Pro komfortnější jízní vlastnosti byly vylepšeny převody na 3×5. Indexové řazení umístěno na řidítkách (Shimano)

Celková polorenovace kola Favorit Special z roku 1986

Kolo je celkově velice zachováno. Veškeré komponenty vyleštěny a zrepasovány, rám znovu nalakován, použity originální samolepy.

Celková renovace kola Favorit s osazením Walter

Sedlo Favorit PWB, brzdy Centric, výplety kol čtyřlístky, převody 2×6, nový lak a samolepy. Rok výroby 1989

Celková renovace kola Favorit rok výroby 1992

Kolo po částečném tuningu. Vyměněny ráfky za vysoké, použity nerezové výplety kol. Středové složení vyměněno za zapouzdřené-čtyřhran

Kompletní repase Favorita, rok výroby 1995

Všechny komponenty jsou originál, tak jak se kolo vyrábělo.

Částečná renovace dámský Favorit

Částečná renovace kola Lady 26

80-tá léta. Vše v původním stavu proběhla pouze výměna výpletů kol

Částečná renovace kola Lady 26

80-tá léta. Vše v původním stavu proběhla pouze výměna výpletů kol

Celková polorenovace kola Liberta, 80-tá léta

Kolo lehce vyšperkováno: kožené sedlo Kollos a koženková omotávka.
Použity dvoustěnné ráfky a nerezové výplety kol.

Celková polorenovace kola Liberta, 80-tá léta

Vše v původním stavu. Vyměněny výplety kol a pláště a duše

Kompletní renovace kola Liberta

nové laky a chrom