Elektrokola
Elektrokola
Elektrokolo je klasické jízdní kolo, doplněné o elektromotor, baterii, řídící jednotku a ovládání. Toto doplněné zařízení vypomáhá při jízdě.
Motor je aktivován dvěma způsoby.
Rotačním pohybem pedálů neboli šlapáním
kde na středovém pouzdře je umístěn snímač, který snímá otáčky klik a podle toho jakou frekvencí a silou se šlape vypomáhá při jízdě.
Druhá možnost je pomocí akcelerátoru (páčky)
jedná se o přímý pohon motoru z klidového stavu. Kolo lze samozřejmě použít též jako klasické jízdní kolo, aniž bychom použili funkci elektromotoru.
Typy motorů
V zásadě se používají tři typy pohonu:
Motor umístěn v zadním náboji
nevýhodou tohoto systému je složitější demontáž a montáž kola, při případném defektu.
Motor umístěn v předním náboji
nevýhodou tohoto systému je v posunutí těžiště na přední část kola.
Motor umístěn ve středu kola
motor je umístěn ve šlapacím středu kola a pohání přímo šlapací střed. Ze všech systémů asi nejlepší pohon. Těžište kola je umístěno nízko ve středu kola. Nevýhodou tohoto systému je jeho vyšší pořizovací cena.
Nabízíme od skládacích 20″ elektrokol přes 26″ city elektrokola až po 28″ krosová elektrokola.
Absolutní špičku u nás představuje 29″ MTB elektrokolo s motorem Bosch umístěným ve šlapacím středu.
Servis elektrokol
Co se týče servisu elektrokol, probíhá stejně, jako servis normálních kol, jen je o něco pracnější, vzhledem k použití elektromotoru, rozvodů, baterií a řídících jednotek. Na elektrokolech se seřizují veškeré součásti jako na běžných kolech (brzdy, řazení, výplety kol atd.).
Doporučujeme jednou za rok celkové seřízení elektrokola.
Elektrosady
Zvláštní kategorií představují montážní elektrosady, které se dají namontovat na jakékoliv jízdní kolo. Velkou výhodou těchto elektrosad je poměrně snadná motáž. Tyto sady obsahují motor, který se zaplétá do předního kola. My k náboji zaplétáme specielně kolo navíc. Když se chcete na kole normálně projet a nechcete mít elektrosadu funkční, jen vyměníte celé přední kolo, za Vaše původní, z nosiče vyjmete baterii (tím se kolo značně odlehčí) a je připraveno k normální jízdě.
Fotogalerie kol s elektrosadami
Přestavba kola GT
Přestavba kola Mercedes
Přestavba kola skládacího kola Tern. Použit středový motor BBS 250, společnosti Bafang, nosičová baterie 13 Ah.
Přestavba kol Author a Superior
Přestavba kola Ghost, motor v předním kole,baterie lahvová.
U kola navíc použita akcelerační páčka.
Přestavba staršího mtb kola Author Basic na elektrokolo.
Použit motor v předním kole, baterie rámová.
Přestavba krosového kola Author na elektrokolo.
Přestavba starého crossového kola zn.Fort na elektrokolo. Na přání zákazníka použit motor v předním kole s nosičovou baterií.
Přestavba MTB Madison, použit motor v zadním kole, baterie lahvová. Navíc použita akcelerační páčka.
Ceník
Montáž elektrosady | od 2000,- Kč |
Zapletení elektromotoru | od 300,- Kč |
Vycentrování kola s elektromotorem | od 250,- Kč |
Výměna duše, pláště na kole s elektromotorem | od 100,- Kč |
Seřízení brzd mechanických | od 100,- Kč |
Odvzdušnění a seřízení brzd hydraulických | od 150,- Kč |
Seřízení přehazovačky | od 100,- Kč |
Seřízení přesmykače | od 100,- Kč |
Celkové seřízení elektrokola | od 600,- Kč |