Elektrokola

Elektrokolo s bosch motorem

Elektrokola


Elektrokolo je klasické jízdní kolo, doplněné o elektromotor, baterii, řídící jednotku a ovládání. Toto doplněné zařízení vypomáhá při jízdě.
Motor je aktivován dvěma způsoby.

Rotačním pohybem pedálů neboli šlapáním

kde na středovém pouzdře je umístěn snímač, který snímá otáčky klik a podle toho jakou frekvencí a silou se šlape vypomáhá při jízdě.

Druhá možnost je pomocí akcelerátoru (páčky)

jedná se o přímý pohon motoru z klidového stavu. Kolo lze samozřejmě použít též jako klasické jízdní kolo, aniž bychom použili funkci elektromotoru.

Elektrokolo s bosch motorem

Typy motorů

V zásadě se používají tři typy pohonu:

Motor umístěn v zadním náboji

nevýhodou tohoto systému je složitější demontáž a montáž kola, při případném defektu.

Motor umístěn v předním náboji

nevýhodou tohoto systému je v posunutí těžiště na přední část kola.

Motor umístěn ve středu kola

motor je umístěn ve šlapacím středu kola a pohání přímo šlapací střed. Ze všech systémů asi nejlepší pohon. Těžište kola je umístěno nízko ve středu kola. Nevýhodou tohoto systému je jeho vyšší pořizovací cena.

Nabízíme od skládacích 20″ elektrokol přes 26″ city elektrokola až po 28″ krosová elektrokola.
Absolutní špičku u nás představuje 29″ MTB elektrokolo s motorem Bosch umístěným ve šlapacím středu.

Servis elektrokol

Co se týče servisu elektrokol, probíhá stejně, jako servis normálních kol, jen je o něco pracnější, vzhledem k použití elektromotoru, rozvodů, baterií a řídících jednotek. Na elektrokolech se seřizují veškeré součásti jako na běžných kolech (brzdy, řazení, výplety kol atd.).

Doporučujeme jednou za rok celkové seřízení elektrokola.

Elektrosady

Zvláštní kategorií představují montážní elektrosady, které se dají namontovat na jakékoliv jízdní kolo. Velkou výhodou těchto elektrosad je poměrně snadná motáž. Tyto sady obsahují motor, který se zaplétá do předního kola. My k náboji zaplétáme specielně kolo navíc. Když se chcete na kole normálně projet a nechcete mít elektrosadu funkční, jen vyměníte celé přední kolo, za Vaše původní, z nosiče vyjmete baterii (tím se kolo značně odlehčí) a je připraveno k normální jízdě.

Fotogalerie kol s elektrosadami

Přestavba kola GT

Přestavba kola Mercedes

Přestavba kola skládacího kola Tern. Použit středový motor BBS 250, společnosti Bafang, nosičová baterie 13 Ah.

Přestavba kol Author a Superior

Přestavba kola Ghost, motor v předním kole,baterie lahvová.
U kola navíc použita akcelerační páčka.

Přestavba staršího mtb kola Author Basic na elektrokolo.
Použit motor v předním kole, baterie rámová.

Přestavba krosového kola Author na elektrokolo.

Přestavba starého crossového kola zn.Fort na elektrokolo. Na přání zákazníka použit motor v předním kole s nosičovou baterií.

Přestavba MTB Madison, použit motor v zadním kole, baterie lahvová. Navíc použita akcelerační páčka.

Ceník

 Montáž elektrosady od 2000,- Kč
 Zapletení elektromotoru od 300,- Kč
 Vycentrování kola s elektromotorem od 250,- Kč
 Výměna duše, pláště na kole s elektromotorem od 100,- Kč
 Seřízení brzd mechanických od 100,- Kč
 Odvzdušnění a seřízení brzd hydraulických od 150,- Kč
 Seřízení přehazovačky od 100,- Kč
 Seřízení přesmykače od 100,- Kč
 Celkové seřízení elektrokola od 600,- Kč
Ceny se mohou lišit dle obtížnosti servisního zákroku o 10 – 15% z celkové ceny.